Ugrás a tartalomhoz

AVX Café

Highest Reputation Content


#1934598 Saját hifis cuccaimról készült képek

Írta: HoriTon on 2016 április 25 - 18:32

Esti csendélet csend nélkül.  :guitar:

Csatolt képek:

  • hifi.jpg

  • 38


#1596377 Heed Audio termékek

Írta: chord on 2014 március 17 - 13:03

A Naim - Heed közötti kapcsolat bonyolult; legalább annyi tervezési/hangzási/filozófiai azonosság, mint különbség; ellenfélként mégis szorosabban összetartoznak, mint az átlag; nálam van egy pár Enigma5; akit érdekel a teszt, ld. alant.

 

 

Part I.

Hogy is kezdődött?…Kb. 15 éve, elmentem a Heed –hez, hogy mi ez az egész,, finom hang volt, de ott nekem semmi különös, kérdezi Zsolt, mit hallgatok, mondom 300B meg LS3/5a, na, azt mondja, akkor nézelődj csak nyugodtan, ő azt javasolja, vegyek inkább lemezeket….

 

Part II.

Sok idő eltelt, néhány dolgot azóta hallottunk; a sok összevisszaság után mostanában rendszerhívő vagyok, a Heed, mivel aránylag szigorúan szintén rendszer-egybe-centrikus, mint  Naim, számomra ott a horizonton, ez természetes, meg az is, hogy szintén van egy rajongóbázisa, ahol túl sokszor elhangzik, hogy zene, meg zenei, meg hogy de jól szól; aztán ott az Enigma, ami mindig is érdekelt, ez a titokzatos omnidirekcionális dobozuk, ami nem is igazi omni, inkább nem-direktsugárzó, de ami makacsul ott a kínálatban. Titokzatos, mert feltúrtam a netet, de a hangjáról magyarul gyakorlatilag semmi; pár közhely mondat csupán; angolul néhány hifis-újságírós-egyen-bla-bla, ahol a hallgatott anyag Talking Heads meg Rahiohead, na, ez engem most komolyan érdekeljen??, szóval titokzatos, egy rejtvény, mint ahogy a neve is az.

Vettem egy nagy levegőt, és elkértem Zsolttól egy pár Enigmát otthonra, lássam/halljam, mi az ábra, hátha a kódot én is fel tudom törni.

A helyzet érdekes, mert ez a Naim Olive rendszer nálam jó ideje minden idegentestet kivetett magából; mert persze a Naim szigorúan egybe-rendszer, viszont nem hangdoboz-specifikus; vagyis minden elképzelhető hangvisszaadó szerkezettel hallgatják a világon; olyannyira, hogy Naim dobozokkal egyenesen  kevesen.

A Heed –nél most így pont a fordítottja; az Enigma, mint a Heed lánc dedikált  lehallgatóberendezése, nem gyakori vendég a nem-Heed –eken; egy régi nagy Olive rendszeren, mint nálam, meg annyira nem, hogy Saint-Exupery jutott az eszembe, aki, egyszer egy kényszerleszállás során, a sivatag környékén egy nagyon magas, különálló plató –n landolt; aztán megszerelték a gépet és elmentek onnan, előtte kicsit nézelődött, és nézte a bekövesedett kagylókat, amihez a cipőtalpa  ért, és érezte, hogy itt ember még nem járt soha; ember ezt nem látta soha; így ez a plató a világtörténelemben most találkozott először az emberi szellemmel…

Szóval a nagy Naim-Heed találkozás.

Hifizünk; minden lehet, meg a fordítottja is. Szkeptikus vagyok meg azért jobban kíváncsi.

Az ellenfél a Naim SBL; info sok róla; egy furcsa és kifejezetten bonyolult, többszörös rezgéscsatolt szisztéma; hangja sajátos, néhány szegmensen valószínűtlenül élethű.

Néhány nosztalgia-indíttatású hangfal-visszahelyezési kísérlet balul sült el; az SBL annyira semleges, hogy pl. a Spendorok hangja kellemesnek tűnik, de már furcsán színezettnek is…

Még annyi, hogy kicsit puffogtatok, hogy így drága a Heed meg úgy, meg miért; itt ez az avítt Olive rendszer, használtan 20 évesen jóval drágább, mint a legeslegújabb Heed rendszer tokkal-vonóval…

 

Na, akkor nézzünk a titok-fátyol mögé.

Két nagy kartondoboz, kocsiba éppen befér; csomagolás excellent; akár Malaysiába is mehetne gond nélkül.

 

menu_enigma_2.jpg

 

Felület kifejezetten szép; famunka/megmunkálás egyszerűen tökéletes; hozzá egy talp-állvány; mint az SBL –en; csavaros kúpok, összerakni könnyű.

Csatik jók, drágák, igényesek.

Alak zavarba ejtő. Lesz vajon amerikai vásárló, aki majd megkérdezi, hogy hol a teteje?, mert egy elvágott oszlop….jó alacsony…meg kicsi….A hangszóróknál felmerül a kérdés, hogy lesz itt csörgőhang?, mert majdnem fekszik a baffle, egy jó 15 cm –rel így hátrébb a tweeter; hogy lesz a fázis, amikor itt mm –eken kínlódanak a gyártók előre-hátra; aztán a mélyközép, nem túl nagy, pontosabban,  kicsi, de a porvédő mérete alapján brutál tekercs mozog bent, a szabad membrán alig 1-2 cm körben, na, akkor a porvédő szolgáltat majd zenét?, de hoppá, rájövünk lassan, hogy az alak így középen egy finom gömbsüveg, ami omnidirekcionális forma eleve, amit meg leporvédőztünk, az a szisztéma része, amit már értünk is. Úgy a 10% -át…

A hangszóróselyem/keret egészen zseniális; mágneses, pontosan kattan a helyére; az ellenpólus a hangszórórögzítő csavar, így nincs idióta műanyag lyuk/dugó/tépőzár, csak a szép faerezet.

Apróság? Szerintem nem. Nevessetek ki, nekem fontos.

 

Elhelyezés.

Zsolt fél métert mond a faltól, én úgy ösztönből 35 cm –t  választok elsőre, kiderül majd, itt helyesen; az Enigma nem háklis a tili-tolira, a  nagyon falnál/saroknál elkezd kissé döngeni, meg tér-összemenni, de nem veszélyes; a szoba nem nagy, nem kicsi, elég magas, régi, 200 éves, szeretem a hangját.

 

Pár órát hagytam üresjáratban összerezegni a két nevet, hadd szokták egymást, udvariaskodjanak kicsit.

Aztán lemezek be, figyelés először; aztán pár nap hagytam, hogy beágyazódjanak a normál életbe.

 

Part III.

Nagyszerű hang.

Óriási hangtér, nagy mélység;  szép tónus, nagy hang. Akkora hang, hogy a méretét ismerve ez lehetetlen, így kimondom, ilyen nincs. Honnan ez a sok jó mély? Meg a megindulások? Amelyek nem a dobozból jönnek, hanem valahonnan a hipertérből, a semmiből.

Kicsit pontosabban: a tér, az egy átlagos nagy tér, semmi különleges, az SBL itt gyenge, de ez engem soha nem érdekelt igazán, viszont a megindulások, főleg a nagyobb tömegek, mélyek, azok egyszerűen nem behatárolható, hogy honnan indulnak. Nagyon attraktív, mondhatni zseniális. Valami ezzel az ál-omni szisztémával lehet…

Mi az, ami viszont igazából érdekel?, hát a tónus, a színezettség, a hangszerhűség.

Simább a hang, a színpad kicsit távolabb, hűvösebb. És nem színez, sőt. Ez a sőt szócska erősen fontos; pár nap után finom gyökereket ereszt, hogy akkor a színezetlennek hitt SBL mit csinál?, meg most kinek higgyek?, stb…mindegy most, a hang gyönyörködtet.

 

post-18225-0-92261400-1360665889.jpg

 

Az SBL belenéz a szemembe/fülembe, mint egy puska, rám céloz, tényleg, a fáziskúp az irányzék….direkt hang, a dobozból a fejünkig; amúgy szép dolgokat tud.  Az Enigma  először igazából a szobát indítja meg, egy finomabb hangpermetet hoz létre, mi meg pont arra sétálunk, és élvezzük, mint a nyári langyos esőt.

Nagyon széles spektrumon zenél; sávszélek rendkívüliek; itt az SBL is pazar. A középhang-leosztás viszont más; meghittebb, teltebb, több.

Teljesen tónushelyes; zongorán jóval több billentyű valóságos. Az elképzelt valóságfüggvény az SBL –nél hegyesebb, túlkapásokkal és beszakadásokkal; olyan belekapós/túlvállalós, de nagyon szerethető; az Enigma egyenletesebb; kicsit arisztokratikusabb; de ettől még a jobbkéz-billentyűkön (zongorán) ugyanúgy felszalad a szemöldökünk.

Egyik nap elkezdem kínozni nehéz lemezekkel; felspanolt áriákkal, meg agyonmikrofonozott pengetősökkel; lepereg róla, sokkal hallgathatóbb minden. Megint kiderül, hogy jók a lemezeink..

Hangszerárnyékok, fecskék, szöszölések megvannak. Sőt, megint.

Hangerőt ugyanúgy bírja, vagyis rettentő-nagyon,  kicsi zenekar hangerejét könnyű előállítani; a nagyzenekaron pedig az illúziót ügyesen megteremti. Itt az SBL is kiváló; úgy tűnik, lóerő/torzítatlanság kérdésben a 135 –ösök atommeghajtása többet nyom a latban.

 

amp135.jpg

 

Megint, honnan ezek a mélyek?; hátul van valami reflexporthoz hasonló szivacscsillapított nyílás;  az emlegetett  TMR témáé, ami  belül figyel nyilván, a műszaki leírásokból kb. semmi konkrétum sem derül ki, meg mire mennénk vele?, – akármi is a megoldás, egy jóval nagyobb doboz hangja jön ki.

Az énekhangok különlegesen jók – az SBL –nél is, de ott minden kicsit szűkebb, enyhén túlszínezett, szélhámoskodóbb.

Amit az SBL –ben szeretek, a szép, természetes lecsengések, ahol a hangszertest még sóhajt egyet, amikor a húr elnémul, tökéletesen megvan. Ez váratlanul ér, mert ez titkon SBL/SL2 sajátosságként raktározódott bennem; ennyire sehol máshol nem hallottam még. Kimondottan nagyon jó dobozokon/rendszereken ez olykor teljesen hiányzik; hangsúlyozom, ez nem szükséges hifis paraméter, talán nem is létezik, ha igen, lehet élni nélküle. (de minek…?J)

Csembaló. Messzebbről, finomabban, lágyabban, több hang lejön. Lágyabb és nagyobb felbontás egyszerre: ellentmondó kívánalmak, itt sikerült. Hogyan? Rejtély. Fogalmam sincs. Igazi enigma.

 

Összegzés helyett egy hasonlat. Az SBL a cselló, az Enigma a viola de gamba. A csellón normál vonófogás, aránylag nagy fogás, nagy nyomás, nagy a hangerő és dinamika; alapvetően egy szép hangú hangszer.

 

cseelo_2.jpg

 

A viola de gambán fordított fogás; a vonó a tenyéren fekszik, ami lágyan kísér csak, inkább pozicionál, nem nyomja le a húrt annyira; a húr szabadabban rezeg, kisebb hangerőn, jóval több felharmonikust visz a hangszertestbe; alapvetően egy különlegesen-gyönyörűen szép hangú hangszer.

 

4589480-3x2-700x467.jpg

 

 

Hogy a Ti zenéiteken az Enigma mit csinál, azt nem tudom; nem vagyok sem kereskedő, sem fejlesztő, ezért igazából nem is érdekel…az enyémeken a feltörhetetlen kód egy jó része kifejtve, befogadásra nagyszerűen átalakítva.

Veszik, tudom, mert hallják a varázslatot, gondolom/remélem. A kékvérűek között túl olcsó; ezért ne rám haragudjatok, a HighEnd egy abnormálisan drága játéktér.  Amit az Enigma nyújt, az egészen különleges, máshol ritkán hallható.

A finnyás-nagyképű Naim Olive rendszerbe jól zsírozottan, hangos kattanással, tökéletesen a helyére csúszott; a szinergia egészen erős.

 

Montegue és Capulet kéz a kézben.

Micsoda furcsa dolgokat megélünk…

 

 

 

 

 

Lehallgatóberendezések:

Naim lánc: CDS2/XPS/82/Supercap/135×2 a gyári krumpli vezetékekkel, Isoblue klón állványon

Lemezek: akusztikus csak, leginkább Early Music, jó részét megtaláljátok a lemezajánlóban.

 

 

 


  • 34


#2086159 Saját hifis cuccaimról készült képek

Írta: hosszu on 2017 április 12 - 20:20

Túl kicsi a tv.

Ezen mit csodálkozol? Hiszen Junoszty...

Csatolt képek:

  • berci.jpg

  • 31


#2137792 Saját hifis cuccaimról készült képek

Írta: supravox on 2017 szeptember 08 - 10:16

Sziasztok
Tegnapi szerzemény:)
ATC scm50asl

Csatolt képek:

  • IMG_2208.JPG

  • 24


#2126726 Általában a hifiről

Írta: kaef2 on 2017 augusztus 06 - 20:22

A hordozó médium csak annyira lehet jó, mint a felvételi rendszer. 

 

Anno jó pár éve (úgy minimum, de inkább több, mint 10 ... :) ) már írtam erről, de talán érdemes lesz még egyszer kifejteni. 

 

Anno a Bartók Rádió és általában az FM rádió adások kapcsán kellett megszólalnom. Amikor éppen divatos volt drága tunereket venni és neadjisten még drágábban tuningolni is. 

 

Egy másik fórumon megírtam, hogy a nagyon jó minőségűnek és "analógnak" kikiáltott Bartók műsoroai esetében hogyan kerül a stúdióból az adóberendezésig a hang. Volt róla némi fogalmam, mivel az akkori cégem (és jómagam, mint a műszaki igazgató) a Penna-Média Kft tervezte, szállította a teljes átviteli rendszert az Antenna Hungáriának, ami informatikai alapú volt.

 

256 kbit/s bitrátájú, mpeg-2 tömörítéssel jutott el a stúdióból az adóig (2 Mbit/s bérelt vonalon, ISDN back-up vonallal) a hang és sokszor még egy 44k Hz-48 kHz konverzió is megelőzte, akár többször is. Ráadásul átment még egy (talán?) Orban hangprocesszoron is adó felé küldött jel. Szóval annyira digitális volt, hogy az már digitálisabb nem is lehetne, ám a hifis közbeszéd mégis "analógnak" hitte. Sőt, a napi szinten rádiót hallgatók észre sem vették az átállást a korábbi és a full digitális, ráadásul tömörített átvitel között.

 

Az átállást komoly tesztelések előzték meg mind az AH, mind a MR részéről. Hangfelvételek készítésében járatos szakemberek mind mérésekkel, mind szubjektív meghallgatással megegyeztek abban, hogy nem nagyon tudnak a tömörített és az eredeti digitális hang között különbséget tenni. Az akkori legdrágább Genelec 3 utas aktív dobozokkal ment a meghallgatás, beállított, mért hangerőn és mindenben kontrollált körülmények között, akusztikailag gondosan kialakított környezetben.. Mondhatni tudományos igényességgel. 

 

Valami hasonló a helyzet az LP kapcsán is. 

A hetvenes évek második felétől kezdtek el digitális zengetőket, sok csatornás felvevőket használni és egy kicsit később digitális dinamika processzorokat használni. 

Onnantól kezdve gyakorlatilag minimálisnak mondható azon LP-k száma, amik teljesen analóg láncon lettek keverve vagy maszterelve. Általában az utómunka során akár többször is, de átmentek a felvételek A/D, D/A átalakításon. Később, ahogy a nyolcvanas évek közepétől elterjedtek a CD-k, az LP préselő üzemekben is egyre többször digitálisan, DAT-on vagy CD-n kellett a préseléshez leadni a felvételeket. Manapság is igen csekély azoknak a présüzemeknek a száma, ahol képesek analóg felvételeket kezelni (és rádaásul a késleltetésekhez még az analóg Studer magnókban is használnak digitális késleltetőket).

 

A régi LP-k sok esetben azért szólhatnak jobban, mint a CD megfelelőjük, mert az LP-ket, nagyon sokáig másképpen maszterelték, mivel nem kellett a digitális 0 dB kivezérlést, olyan komolyan betartani, mint a digitális felvételek esetében, ahol a 0 dB elérése csúnya klippeléssel azonnal hallhatóvá válik. Aztán persze az elmúlt 10-15 évben már erre sem nagyon ügyeltek, ugyanaz a masztere az esetek túlnyomó részében, mindkét hordozónak. Hifis fórum társunknak egyszer egy LP digitalizálási szeánsz után átküldtem egy jó pár LP felvétel hullámformáját, ami gyakorlatilag pontosan ugyanolyan volt, mint a CD felvételé.

 

Vagyis: 

szerintem tök felesleges azon agyalni, vagy a többiekkel összeveszni, hogy melyik felvételi formátum vagy hordozó a jobb. Egyszerűen csak élvezzük a zenét és ne hangot hallgassunk - még ha ez egy baromi nagy, sok évtizedes közhely is... 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nekem az jön le Soundmania hozzászólásából, hogy az LP hangja jobb, mint  a CD.

Megértem, Petimre rendszerét hallgatva ugyanezt éreztem.

Pedig nagyon jó a cd rendszeréből jövő hang is. Mégis sokkal jobban tetszett a bakelit.

Attól még a cd halgatása sokkal kényelmesebb. A file alapú hallgatást még nem próbáltam itthon, de

az már tud annyit, mint egy cd. Mondjuk macerásabb is, ahogy hallom, az újraindítások meg egyebek miatt.

Egyszer talán eléri majd az LP szintjét is.

Addig marad a megalkuvás, mert én sem szeretnék 10000.- Ft/db áron venni lemezeket.

Cd-t hallgatok, és tudom, mennyivel jobb a bakelit.


  • 24


#2094917 Saját hifis cuccaimról készült képek

Írta: Vendég on 2017 május 04 - 18:34

Az öregek:  36_3_1.gif

 

Oldhifi (3).jpg

 

Revox B226 - Accuphase E205 - Epos ES14 mk2 gyári állványon


  • 24


#1999183 Saját hifis cuccaimról készült képek

Írta: csövi on 2016 október 15 - 15:16

Kis telefonos bohóckodás...WP_20161015_16_03_30_Panorama-2.jpg


  • 24


#1673879 Saját hifis cuccaimról készült képek

Írta: HSRT8 on 2014 október 16 - 10:44

Zene-Mozi nappali.

Csatolt képek:

  • IMG_1602.JPG
  • 2014.JPG

  • 24


#1831031 Fakopáncs dobozai

Írta: Hat Te on 2015 október 21 - 20:05

Most már csak, életet kell bele lehelni..

"Forum hangfal": Fakopáncs, Fodesz, Fapaci

 

20151021-IMG_0006.jpg

 

20151021-IMG_0008.jpg

 

20151021-IMG_0016.jpg

 

20151021-IMG_0025.jpg

 

20151021-IMG_0042.jpg

 

20151021-IMG_0032.jpg

 

20151021-IMG_0037.jpg

 

20151021-IMG_0034.jpg


  • 23


#1755630 Saját hifis cuccaimról készült képek

Írta: dixie chicken on 2015 április 05 - 17:29

tavaszi napsütésben...

Csatolt képek:

  • napsütésben.jpg
  • napsütésben 2.jpg
  • napsütésben 3.jpg

  • 23


#1663938 Vinkler-féle AVX Fonó találkozó csevegő.

Írta: Vinkler on 2014 szeptember 23 - 09:08

No, ezennel megragadnám a tollat billentyűzetet és írnék pár sort...

 

Először is mindenkinek nagyon köszönöm, hogy eljött.

A találkozó óta rengeteg gondolat kavarog a fejemben, mindegyik megérne egy saját oldalt, de nem terhelnélek vele benneteket, így megpróbálom összefoglalni.

 

Ezt a rendezvényt az egyik este úgy álmodtam meg, hogy mi fórumtagok csinálunk egy összejövetelt, ahol a saját készülékeinket az otthon konfigurációktól eltérőben tudjuk megismerni, tapasztalatot szerzünk, ismerkedünk stb. (Akkor még fogalmam sem volt, hogy mekkora az igény erre, de az idő haladtával ez egyre inkább körvonalazódott, hiszen a végén több, mint 50 résztvevő volt jelen.) Ez csak részben valósult meg, többségben voltak a fórumról is jól ismert tagok( gyártók, próbálkozók, modifikálók, nevezhetjük őket sokféle képen) komplett konfigurációi. A lényegen ez azonban semmit nem változtat. Csak pozitív visszajelzés érkezett hozzám (ha volt egyéb, azt jól lepleztétek) a találkozót illetőleg és ha lehet mondani még nagyobb az igény egy újabb hasonló jellegű rendezvény megszervezésére. Nem árulok el vele nagy titkot, hogy azóta egyeztettem a Fonó vezetőségével, akik szintén támogatják ezen kezdeményezést és segítő szándékkal állnak egy esetleges következő találkozó előtt, így a folytatás garantált. A fórumtagokkal való beszélgetés során felmerült az igény egy börzével egybekötött rendezvényre is, akár ez is lehet, hiszen a hely alkalmas erre is, de ezt később megbeszéljük...

 

A találkozó lényege nekem nem a konfigurációk meghallgatása volt, hanem első körben az ismerkedés, tapasztalatcsere, beszélgetés, egyfajta klubélet, csak másodlagosan a zenehallgatás. Ez a továbbiakban nyilván változhat, de első alkalom, az mindig különleges egy kicsit. Az előzőket figyelembe véve a felállított rendszerekről én nem írnék véleményt, megettétek sokan, a meghallgatott zenékkel kapcsolatban viszont mondanék pár dolgot. A kiválasztás tudatos volt és kellett is. A tipikus demózástól már feláll a szőr a hátamon. Olyan zenét akarok hallani, amit én is hallgatok, zenét, nem hangokat, nem extra felvételeket, amik erre lettek kikeverve, egyszóval zenét. Fapaci helyettem is leírta ezt a jelenséget, valamint a kiválasztott zenék "okát", így én sem rágom tovább a csontot. Szerintem a későbbiekben ez úgy is előtérbe fog helyeződni, amikor nem a demózás lesz a fő szempont a rendezvényen, ez tisztán látszott a találkozó végén összerakott kis rendszeren történő zenehallgatásnál is, aminek kifejezetten örültem, így nap végén fáradtan, szinte feltöltött!

 

Ami viszont a lényeg, hogy nektek érdemes ilyen rendezvényt szervezni!

Nagyon köszönöm mindenki hozzáállását, az a mérhetetlenül korrekt véleménynyilvánítást és beszélgetéseket, amit az egymás iránti tisztelet vezérelt és nem feltétlen a versengés. Ebből is látszik, hogy mekkora az igény egy ilyesfajta találkozóra, ami rajtan nem fog múlni, azt megígérhetem!

 

Köszönöm még egyszer mindenkinek, azoknak is, akik csak lélekben voltak velünk, legközelebb találkozunk!

 

Fórumtársi üdvözlettel:

Vinkler


  • 23


#2125500 Saját hifis cuccaimról készült képek

Írta: gyt on 2017 augusztus 02 - 23:46

2017.08.02.JPG

 

Összeállt a retro szekció. Sajnos csak nagyon vacak telefonos kép.

 

Akai GX600, Akai GX6, Ion FMT1, Rotel RC-960BX.


  • 22


#2113794 Büszke szülők topicja

Írta: kimber on 2017 június 28 - 07:10

Akkor jöjjön kép az unokákról: (balról a kislány, jobbról a kisfiú)
 

uncsik.jpg

 

Tudom, hogy észrevettétek, igen, kis tejcsokik, mivel az anyuka ghánai. ;)


  • 22


#2033545 Saját hifis cuccaimról készült képek

Írta: murasake on 2016 december 17 - 15:05

Így néz ki belakva:

 

 

Csatolt képek:

  • DSCF3005.JPG
  • DSCF3006.JPG

  • 22


#2029439 Saját hifis cuccaimról készült képek

Írta: Tamoo on 2016 december 10 - 11:24

Elértem a 90%-os állapotot, így talán már meg merem mutatni a mozit. :)

 

mozi_front1.jpg

 

mozi_back1.jpg

 

mozi_back2.jpg

 

 


  • 22


#1948144 Fakopáncs dobozai

Írta: fakopáncs on 2016 május 31 - 16:05

Pár mondatban reagálnék az alábbiakra.

Sokan keresnek itt a fórumon mindenféle kérdéssel meg kéréssel,több száz levélre válaszoltam meg segítettem már amit tudtam eddig is,az,hogy  pár levélre nem válaszoltam ,előfordulhatott.

Van úgy,hogy a sok levél között marad egy két megválaszolatlan és későbbre halasztom,majd jön rá még egy jó pár levél  és egyszerűen hátrébb kerül és elfeledkezek róla.Ezt fel lehet róni nekem hibának,sajnos nem vagyok tökéletes,sározzatok be érte.Mindenkinek úgy látszik nem tudok megfelelni,tudom mindenkinek a sajátja a legfontosabb.

Sok időmet elveszi még csak a kérdések megválaszolása is,és nagy részéből nem is lesz semmi.

Ha valaki nem kapott választ több hét múlva sem ,rám írhat nyugodtan még egyszer,hogy nem kapott választ,nem fogom zaklatásnak venni,ne várjon fél évig,és hőzöngjön itt.

Ennyire futja időmből meg az energiámból,ha valaki nem tud várni ,keressen meg mást,van még rajtam kívül is sok jó asztalos, lehet választani.


  • 22


#1873909 Saját hifis cuccaimról készült képek

Írta: Hat Te on 2016 január 06 - 21:58

Hangfal, bejáratás alatt..

Csatolt képek:

  • 20160106-IMG_0039.jpg
  • 20160106-IMG_0040.jpg
  • 20160106-IMG_0045.jpg
  • 20160106-IMG_0051.jpg

  • 22


#1720188 Saját hifis cuccaimról készült képek

Írta: macipapa on 2015 január 19 - 17:50

a másod hegedűsök ...

Csatolt képek:

  • nh1.jpg

  • 22


#1932800 Saját hifis cuccaimról készült képek

Írta: csövi on 2016 április 21 - 10:10

Valami ilyesmi lesz... Most jön majd a akusztika problémák orvoslása. ( család barát módon... ) P1150673.jpg


  • 21


#1537921 Tüű Károly - hangsugárzók

Írta: Szalon on 2013 november 13 - 19:04

Számomra az egész történetben az a szomorú, hogy eddig kellett várni, a bili borulására.

Az elmúlt másfél évben egy kis közösség által "felépült" (gerillamarketing) a Tüű érzés (loudness, extra sok méllyel), amiről tenyérbe mászó és lekezelő stílussal kinyilatkoztatott dicshimnuszokat olvashattunk, hogy mennyi mindentől jobb, feljebb való, mint akármilyen 3x annyiba kerülő gyári doboz. Most lehetősége volt a nagyérdeműnek is meghallgatni és viszonyítási alap is volt bőven mellette.

Ugye mindenki emlékszik még az induló ingyen kapott, majd megwuduzott és reális 300.000Ft-ért árult dobozra! Arról is ment a vita, istenítés, de józan paraszti ésszel lehetett látni, hogy ez mekkora nagy lehúzás is valójában.

Botcsinálta kereskedő most is árul 1-2 Tüű dobozt, egyik a "fekete gyöngyszem" ami ugyanolyan hangszórókészlettel rendelkezik, mint a shown meghallgathatott monitor, összességben „kicsit” rosszabb hangzással és érdekes… kivitellel potom 330.000 Ft-ért!!! Annyiért (pl.: http://www.avx.hu/forum/index.php?/topic/56674-sonus-faber-signum-elad%C3%B3/page-2?hl=+sonus%20+faber ) már valós mérnöki fejlesztéssel készült, nemzetközileg is bizonyított, valóban kiváló hangsugárzót lehet venni! Ébresztő!


Egy kiállításon minden kiállító számára idegen a környezet, amit előre tudtak és ők választották a termet tudatosan! Innen 2 irányba lehet elindulni a rossz hang miértjének tisztázására. (sajnos egyik sem jó) Az egyik, hogy szakmailag nem alkalmasak egy adott helyzetből kihozni a legjobbat (mit legjobbat, egy átlagos is elég lenne sok esetben), azaz nem megfelelő készülékeket visznek nem megfelelően kiválasztott terembe, nem fordítanak kellő figyelmet a pozicionálásra, akusztikára... stb. Ez nem a szervező és nem a látogató hibája! A másik irány, hogy a kereskedő/gyártó tisztában van a saját készülékei kvalitásával, majd tudatosan egy rossz akusztikájú termet választ, ahol meg sem próbálnak jó hangot csinálni, majd miután negatív visszajelzések érkeznek, nem túl elegáns módon szabadkozni kezdenek és más okokat találnak a rossz szereplésre. (elsők között az akusztika és a látogatók szoktak felmerülni)

 

Egy kereskedőtől is jogosan elvárt lenne, hogy ne csak a bemutató termében tudjon jó hangot csinálni, hanem bárhol máshol! Mondjuk az én szobámban, vagy egy kiállítási szobában. Érdekes módon az idén elég sokaknak sikerült is. Szóval közel sem lehetetlen. Volt olyan hely (corg), ahol nagyságrendekkel jobb hangot lehetett hallani mindamellett, hogy ott az egész rendszer került annyiba kb, mint a Tüű doboz megszólaltatásához szükséges Néhai kábelek…

Magától a gyártótól talán még jogosabban elvárt lenne, hogy ismerje a saját alkotását, tisztába legyen a tudásával és az esetleges hiányosságaival is. Ezen túl, szakmai tudásának kapcsán is (hát azé’ csak nyomorult hangsugárzókat készít, nem kis pénzé’) elvárható lenne, hogy, ha más nem is, de legalább ő maga, helyesen tudja installálni a saját termékét, alkalmazkodva a környezethez. (amit igazából ő saját maga teremtett!) Ha ez sem megy, számomra, mint szakember, kissé hiteltelenné válik innentől kezdve.

 

Ott volt a kiállított doboz a shown, aminek a hangja finoman szólva is értékelhetetlen volt! Ezért, 800.000 Ft-ot (a kiállításon ezt mondták, bár nem a gyártó, szóval majd kijavít, ha nem ennyi lenne) kellene fizetnie, aki otthonába szeretné tudni. Tényleg szép doboz… Becsülöm és tisztelem a próbálkozásokat, szép hobby ez, de a vastagon fogó ceruza és a súlyos árcédulák mellé, talán először le is kellene tenni valamit az asztalra! Mondjuk első körben azt a levegőnek nézett kérdést kéne tisztázni, hogy van-e számla, garancia stb… a „termékhez”. Utána kicsit bővebb információt közzé tenni a technikai részről, nem balladai homályba kellene burkolni a hangsugárzókat. Azután lehet a hanggal is példálózni, de a hallottak alapján van még mit csiszolni rajta.

Persze most újra indul majd a gépezet, hogy de most aztán már tényleg le fogod fo…ni a bokádat a hangtól. Eddig is ez folyt a csapból is, ezután is biztos lesznek rá vevők. Én a kiállításon csak az ára és az annak fényében teljesített siralmas hang kapcsán tudtam volna lefo…ni a bokámat! Bár a teljesítménye még ahhoz is kevés volt… (vagy csak az ár volt szerény?)

 

Show előtt mindenhol harsogva ez ment: na majd ott megmutatjuk, lefo..od a bokádat… show után meg sunnyogva megy a közönségtalálkózás. A pofátlanságnak is van határa!

 

Lehetnek itt hangzatos mottók: „Nem szeretem a lírákat és legendákat, a hifis cuccaim minősége magukért beszél.” Lehet is álmodozni mindenről, de lassan ki kéne venni már a könyökünket a biliből!

 

220.000 Ft-ért árulni egy agyonwuduzott ATL 310 hangfalat…..

http://www.ebay.co.u...r-/180946333417

Mindezek után meg megy a túlárazott márkás cuccokról a fikázás… Akkor ezeket a merényleteket minek lehet nevezni?!

 

És ilyen emberek kapnak itt külön topikot a garázdálkodásra…


  • 21