Ugrás a tartalomhoz

AVX Café

Highest Reputation Content


#1934598 Saját hifis cuccaimról készült képek

Írta: HoriTon on 2016 április 25 - 18:32

Esti csendélet csend nélkül.  :guitar:

Csatolt képek:

  • hifi.jpg

  • 39


#1596377 Heed Audio termékek

Írta: chord on 2014 március 17 - 13:03

A Naim - Heed közötti kapcsolat bonyolult; legalább annyi tervezési/hangzási/filozófiai azonosság, mint különbség; ellenfélként mégis szorosabban összetartoznak, mint az átlag; nálam van egy pár Enigma5; akit érdekel a teszt, ld. alant.

 

 

Part I.

Hogy is kezdődött?…Kb. 15 éve, elmentem a Heed –hez, hogy mi ez az egész,, finom hang volt, de ott nekem semmi különös, kérdezi Zsolt, mit hallgatok, mondom 300B meg LS3/5a, na, azt mondja, akkor nézelődj csak nyugodtan, ő azt javasolja, vegyek inkább lemezeket….

 

Part II.

Sok idő eltelt, néhány dolgot azóta hallottunk; a sok összevisszaság után mostanában rendszerhívő vagyok, a Heed, mivel aránylag szigorúan szintén rendszer-egybe-centrikus, mint  Naim, számomra ott a horizonton, ez természetes, meg az is, hogy szintén van egy rajongóbázisa, ahol túl sokszor elhangzik, hogy zene, meg zenei, meg hogy de jól szól; aztán ott az Enigma, ami mindig is érdekelt, ez a titokzatos omnidirekcionális dobozuk, ami nem is igazi omni, inkább nem-direktsugárzó, de ami makacsul ott a kínálatban. Titokzatos, mert feltúrtam a netet, de a hangjáról magyarul gyakorlatilag semmi; pár közhely mondat csupán; angolul néhány hifis-újságírós-egyen-bla-bla, ahol a hallgatott anyag Talking Heads meg Rahiohead, na, ez engem most komolyan érdekeljen??, szóval titokzatos, egy rejtvény, mint ahogy a neve is az.

Vettem egy nagy levegőt, és elkértem Zsolttól egy pár Enigmát otthonra, lássam/halljam, mi az ábra, hátha a kódot én is fel tudom törni.

A helyzet érdekes, mert ez a Naim Olive rendszer nálam jó ideje minden idegentestet kivetett magából; mert persze a Naim szigorúan egybe-rendszer, viszont nem hangdoboz-specifikus; vagyis minden elképzelhető hangvisszaadó szerkezettel hallgatják a világon; olyannyira, hogy Naim dobozokkal egyenesen  kevesen.

A Heed –nél most így pont a fordítottja; az Enigma, mint a Heed lánc dedikált  lehallgatóberendezése, nem gyakori vendég a nem-Heed –eken; egy régi nagy Olive rendszeren, mint nálam, meg annyira nem, hogy Saint-Exupery jutott az eszembe, aki, egyszer egy kényszerleszállás során, a sivatag környékén egy nagyon magas, különálló plató –n landolt; aztán megszerelték a gépet és elmentek onnan, előtte kicsit nézelődött, és nézte a bekövesedett kagylókat, amihez a cipőtalpa  ért, és érezte, hogy itt ember még nem járt soha; ember ezt nem látta soha; így ez a plató a világtörténelemben most találkozott először az emberi szellemmel…

Szóval a nagy Naim-Heed találkozás.

Hifizünk; minden lehet, meg a fordítottja is. Szkeptikus vagyok meg azért jobban kíváncsi.

Az ellenfél a Naim SBL; info sok róla; egy furcsa és kifejezetten bonyolult, többszörös rezgéscsatolt szisztéma; hangja sajátos, néhány szegmensen valószínűtlenül élethű.

Néhány nosztalgia-indíttatású hangfal-visszahelyezési kísérlet balul sült el; az SBL annyira semleges, hogy pl. a Spendorok hangja kellemesnek tűnik, de már furcsán színezettnek is…

Még annyi, hogy kicsit puffogtatok, hogy így drága a Heed meg úgy, meg miért; itt ez az avítt Olive rendszer, használtan 20 évesen jóval drágább, mint a legeslegújabb Heed rendszer tokkal-vonóval…

 

Na, akkor nézzünk a titok-fátyol mögé.

Két nagy kartondoboz, kocsiba éppen befér; csomagolás excellent; akár Malaysiába is mehetne gond nélkül.

 

menu_enigma_2.jpg

 

Felület kifejezetten szép; famunka/megmunkálás egyszerűen tökéletes; hozzá egy talp-állvány; mint az SBL –en; csavaros kúpok, összerakni könnyű.

Csatik jók, drágák, igényesek.

Alak zavarba ejtő. Lesz vajon amerikai vásárló, aki majd megkérdezi, hogy hol a teteje?, mert egy elvágott oszlop….jó alacsony…meg kicsi….A hangszóróknál felmerül a kérdés, hogy lesz itt csörgőhang?, mert majdnem fekszik a baffle, egy jó 15 cm –rel így hátrébb a tweeter; hogy lesz a fázis, amikor itt mm –eken kínlódanak a gyártók előre-hátra; aztán a mélyközép, nem túl nagy, pontosabban,  kicsi, de a porvédő mérete alapján brutál tekercs mozog bent, a szabad membrán alig 1-2 cm körben, na, akkor a porvédő szolgáltat majd zenét?, de hoppá, rájövünk lassan, hogy az alak így középen egy finom gömbsüveg, ami omnidirekcionális forma eleve, amit meg leporvédőztünk, az a szisztéma része, amit már értünk is. Úgy a 10% -át…

A hangszóróselyem/keret egészen zseniális; mágneses, pontosan kattan a helyére; az ellenpólus a hangszórórögzítő csavar, így nincs idióta műanyag lyuk/dugó/tépőzár, csak a szép faerezet.

Apróság? Szerintem nem. Nevessetek ki, nekem fontos.

 

Elhelyezés.

Zsolt fél métert mond a faltól, én úgy ösztönből 35 cm –t  választok elsőre, kiderül majd, itt helyesen; az Enigma nem háklis a tili-tolira, a  nagyon falnál/saroknál elkezd kissé döngeni, meg tér-összemenni, de nem veszélyes; a szoba nem nagy, nem kicsi, elég magas, régi, 200 éves, szeretem a hangját.

 

Pár órát hagytam üresjáratban összerezegni a két nevet, hadd szokták egymást, udvariaskodjanak kicsit.

Aztán lemezek be, figyelés először; aztán pár nap hagytam, hogy beágyazódjanak a normál életbe.

 

Part III.

Nagyszerű hang.

Óriási hangtér, nagy mélység;  szép tónus, nagy hang. Akkora hang, hogy a méretét ismerve ez lehetetlen, így kimondom, ilyen nincs. Honnan ez a sok jó mély? Meg a megindulások? Amelyek nem a dobozból jönnek, hanem valahonnan a hipertérből, a semmiből.

Kicsit pontosabban: a tér, az egy átlagos nagy tér, semmi különleges, az SBL itt gyenge, de ez engem soha nem érdekelt igazán, viszont a megindulások, főleg a nagyobb tömegek, mélyek, azok egyszerűen nem behatárolható, hogy honnan indulnak. Nagyon attraktív, mondhatni zseniális. Valami ezzel az ál-omni szisztémával lehet…

Mi az, ami viszont igazából érdekel?, hát a tónus, a színezettség, a hangszerhűség.

Simább a hang, a színpad kicsit távolabb, hűvösebb. És nem színez, sőt. Ez a sőt szócska erősen fontos; pár nap után finom gyökereket ereszt, hogy akkor a színezetlennek hitt SBL mit csinál?, meg most kinek higgyek?, stb…mindegy most, a hang gyönyörködtet.

 

post-18225-0-92261400-1360665889.jpg

 

Az SBL belenéz a szemembe/fülembe, mint egy puska, rám céloz, tényleg, a fáziskúp az irányzék….direkt hang, a dobozból a fejünkig; amúgy szép dolgokat tud.  Az Enigma  először igazából a szobát indítja meg, egy finomabb hangpermetet hoz létre, mi meg pont arra sétálunk, és élvezzük, mint a nyári langyos esőt.

Nagyon széles spektrumon zenél; sávszélek rendkívüliek; itt az SBL is pazar. A középhang-leosztás viszont más; meghittebb, teltebb, több.

Teljesen tónushelyes; zongorán jóval több billentyű valóságos. Az elképzelt valóságfüggvény az SBL –nél hegyesebb, túlkapásokkal és beszakadásokkal; olyan belekapós/túlvállalós, de nagyon szerethető; az Enigma egyenletesebb; kicsit arisztokratikusabb; de ettől még a jobbkéz-billentyűkön (zongorán) ugyanúgy felszalad a szemöldökünk.

Egyik nap elkezdem kínozni nehéz lemezekkel; felspanolt áriákkal, meg agyonmikrofonozott pengetősökkel; lepereg róla, sokkal hallgathatóbb minden. Megint kiderül, hogy jók a lemezeink..

Hangszerárnyékok, fecskék, szöszölések megvannak. Sőt, megint.

Hangerőt ugyanúgy bírja, vagyis rettentő-nagyon,  kicsi zenekar hangerejét könnyű előállítani; a nagyzenekaron pedig az illúziót ügyesen megteremti. Itt az SBL is kiváló; úgy tűnik, lóerő/torzítatlanság kérdésben a 135 –ösök atommeghajtása többet nyom a latban.

 

amp135.jpg

 

Megint, honnan ezek a mélyek?; hátul van valami reflexporthoz hasonló szivacscsillapított nyílás;  az emlegetett  TMR témáé, ami  belül figyel nyilván, a műszaki leírásokból kb. semmi konkrétum sem derül ki, meg mire mennénk vele?, – akármi is a megoldás, egy jóval nagyobb doboz hangja jön ki.

Az énekhangok különlegesen jók – az SBL –nél is, de ott minden kicsit szűkebb, enyhén túlszínezett, szélhámoskodóbb.

Amit az SBL –ben szeretek, a szép, természetes lecsengések, ahol a hangszertest még sóhajt egyet, amikor a húr elnémul, tökéletesen megvan. Ez váratlanul ér, mert ez titkon SBL/SL2 sajátosságként raktározódott bennem; ennyire sehol máshol nem hallottam még. Kimondottan nagyon jó dobozokon/rendszereken ez olykor teljesen hiányzik; hangsúlyozom, ez nem szükséges hifis paraméter, talán nem is létezik, ha igen, lehet élni nélküle. (de minek…?J)

Csembaló. Messzebbről, finomabban, lágyabban, több hang lejön. Lágyabb és nagyobb felbontás egyszerre: ellentmondó kívánalmak, itt sikerült. Hogyan? Rejtély. Fogalmam sincs. Igazi enigma.

 

Összegzés helyett egy hasonlat. Az SBL a cselló, az Enigma a viola de gamba. A csellón normál vonófogás, aránylag nagy fogás, nagy nyomás, nagy a hangerő és dinamika; alapvetően egy szép hangú hangszer.

 

cseelo_2.jpg

 

A viola de gambán fordított fogás; a vonó a tenyéren fekszik, ami lágyan kísér csak, inkább pozicionál, nem nyomja le a húrt annyira; a húr szabadabban rezeg, kisebb hangerőn, jóval több felharmonikust visz a hangszertestbe; alapvetően egy különlegesen-gyönyörűen szép hangú hangszer.

 

4589480-3x2-700x467.jpg

 

 

Hogy a Ti zenéiteken az Enigma mit csinál, azt nem tudom; nem vagyok sem kereskedő, sem fejlesztő, ezért igazából nem is érdekel…az enyémeken a feltörhetetlen kód egy jó része kifejtve, befogadásra nagyszerűen átalakítva.

Veszik, tudom, mert hallják a varázslatot, gondolom/remélem. A kékvérűek között túl olcsó; ezért ne rám haragudjatok, a HighEnd egy abnormálisan drága játéktér.  Amit az Enigma nyújt, az egészen különleges, máshol ritkán hallható.

A finnyás-nagyképű Naim Olive rendszerbe jól zsírozottan, hangos kattanással, tökéletesen a helyére csúszott; a szinergia egészen erős.

 

Montegue és Capulet kéz a kézben.

Micsoda furcsa dolgokat megélünk…

 

 

 

 

 

Lehallgatóberendezések:

Naim lánc: CDS2/XPS/82/Supercap/135×2 a gyári krumpli vezetékekkel, Isoblue klón állványon

Lemezek: akusztikus csak, leginkább Early Music, jó részét megtaláljátok a lemezajánlóban.

 

 

 


  • 34


#1999183 Saját hifis cuccaimról készült képek

Írta: csövi on 2016 október 15 - 15:16

Kis telefonos bohóckodás...WP_20161015_16_03_30_Panorama-2.jpg


  • 26


#1831031 Fakopáncs dobozai

Írta: Hat Te on 2015 október 21 - 20:05

Most már csak, életet kell bele lehelni..

"Forum hangfal": Fakopáncs, Fodesz, Fapaci

 

20151021-IMG_0006.jpg

 

20151021-IMG_0008.jpg

 

20151021-IMG_0016.jpg

 

20151021-IMG_0025.jpg

 

20151021-IMG_0042.jpg

 

20151021-IMG_0032.jpg

 

20151021-IMG_0037.jpg

 

20151021-IMG_0034.jpg


  • 24


#1673879 Saját hifis cuccaimról készült képek

Írta: HSRT8 on 2014 október 16 - 10:44

Zene-Mozi nappali.

Csatolt képek:

  • IMG_1602.JPG
  • 2014.JPG

  • 24


#2029439 Saját hifis cuccaimról készült képek

Írta: Tamoo on 2016 december 10 - 11:24

Elértem a 90%-os állapotot, így talán már meg merem mutatni a mozit. :)

 

mozi_front1.jpg

 

mozi_back1.jpg

 

mozi_back2.jpg

 

 


  • 23


#1755630 Saját hifis cuccaimról készült képek

Írta: dixie chicken on 2015 április 05 - 17:29

tavaszi napsütésben...

Csatolt képek:

  • napsütésben.jpg
  • napsütésben 2.jpg
  • napsütésben 3.jpg

  • 23


#1663938 Vinkler-féle AVX Fonó találkozó csevegő.

Írta: Vinkler on 2014 szeptember 23 - 09:08

No, ezennel megragadnám a tollat billentyűzetet és írnék pár sort...

 

Először is mindenkinek nagyon köszönöm, hogy eljött.

A találkozó óta rengeteg gondolat kavarog a fejemben, mindegyik megérne egy saját oldalt, de nem terhelnélek vele benneteket, így megpróbálom összefoglalni.

 

Ezt a rendezvényt az egyik este úgy álmodtam meg, hogy mi fórumtagok csinálunk egy összejövetelt, ahol a saját készülékeinket az otthon konfigurációktól eltérőben tudjuk megismerni, tapasztalatot szerzünk, ismerkedünk stb. (Akkor még fogalmam sem volt, hogy mekkora az igény erre, de az idő haladtával ez egyre inkább körvonalazódott, hiszen a végén több, mint 50 résztvevő volt jelen.) Ez csak részben valósult meg, többségben voltak a fórumról is jól ismert tagok( gyártók, próbálkozók, modifikálók, nevezhetjük őket sokféle képen) komplett konfigurációi. A lényegen ez azonban semmit nem változtat. Csak pozitív visszajelzés érkezett hozzám (ha volt egyéb, azt jól lepleztétek) a találkozót illetőleg és ha lehet mondani még nagyobb az igény egy újabb hasonló jellegű rendezvény megszervezésére. Nem árulok el vele nagy titkot, hogy azóta egyeztettem a Fonó vezetőségével, akik szintén támogatják ezen kezdeményezést és segítő szándékkal állnak egy esetleges következő találkozó előtt, így a folytatás garantált. A fórumtagokkal való beszélgetés során felmerült az igény egy börzével egybekötött rendezvényre is, akár ez is lehet, hiszen a hely alkalmas erre is, de ezt később megbeszéljük...

 

A találkozó lényege nekem nem a konfigurációk meghallgatása volt, hanem első körben az ismerkedés, tapasztalatcsere, beszélgetés, egyfajta klubélet, csak másodlagosan a zenehallgatás. Ez a továbbiakban nyilván változhat, de első alkalom, az mindig különleges egy kicsit. Az előzőket figyelembe véve a felállított rendszerekről én nem írnék véleményt, megettétek sokan, a meghallgatott zenékkel kapcsolatban viszont mondanék pár dolgot. A kiválasztás tudatos volt és kellett is. A tipikus demózástól már feláll a szőr a hátamon. Olyan zenét akarok hallani, amit én is hallgatok, zenét, nem hangokat, nem extra felvételeket, amik erre lettek kikeverve, egyszóval zenét. Fapaci helyettem is leírta ezt a jelenséget, valamint a kiválasztott zenék "okát", így én sem rágom tovább a csontot. Szerintem a későbbiekben ez úgy is előtérbe fog helyeződni, amikor nem a demózás lesz a fő szempont a rendezvényen, ez tisztán látszott a találkozó végén összerakott kis rendszeren történő zenehallgatásnál is, aminek kifejezetten örültem, így nap végén fáradtan, szinte feltöltött!

 

Ami viszont a lényeg, hogy nektek érdemes ilyen rendezvényt szervezni!

Nagyon köszönöm mindenki hozzáállását, az a mérhetetlenül korrekt véleménynyilvánítást és beszélgetéseket, amit az egymás iránti tisztelet vezérelt és nem feltétlen a versengés. Ebből is látszik, hogy mekkora az igény egy ilyesfajta találkozóra, ami rajtan nem fog múlni, azt megígérhetem!

 

Köszönöm még egyszer mindenkinek, azoknak is, akik csak lélekben voltak velünk, legközelebb találkozunk!

 

Fórumtársi üdvözlettel:

Vinkler


  • 23


#2033545 Saját hifis cuccaimról készült képek

Írta: murasake on 2016 december 17 - 15:05

Így néz ki belakva:

 

 

Csatolt képek:

  • DSCF3005.JPG
  • DSCF3006.JPG

  • 22


#2006637 Saját hifis cuccaimról készült képek

Írta: b_t on 2016 október 31 - 11:09

Annyira jól tükröződtek ma reggel a fények a szobában, hogy gondoltam megosztom. Sajnos képen nem jön át annyira, de igazán különleges volt a fénycsíkokkal (körökkel) a falon :)

 

IMG_20161016_154403 kicsi.jpeg


  • 22


#1948144 Fakopáncs dobozai

Írta: fakopáncs on 2016 május 31 - 16:05

Pár mondatban reagálnék az alábbiakra.

Sokan keresnek itt a fórumon mindenféle kérdéssel meg kéréssel,több száz levélre válaszoltam meg segítettem már amit tudtam eddig is,az,hogy  pár levélre nem válaszoltam ,előfordulhatott.

Van úgy,hogy a sok levél között marad egy két megválaszolatlan és későbbre halasztom,majd jön rá még egy jó pár levél  és egyszerűen hátrébb kerül és elfeledkezek róla.Ezt fel lehet róni nekem hibának,sajnos nem vagyok tökéletes,sározzatok be érte.Mindenkinek úgy látszik nem tudok megfelelni,tudom mindenkinek a sajátja a legfontosabb.

Sok időmet elveszi még csak a kérdések megválaszolása is,és nagy részéből nem is lesz semmi.

Ha valaki nem kapott választ több hét múlva sem ,rám írhat nyugodtan még egyszer,hogy nem kapott választ,nem fogom zaklatásnak venni,ne várjon fél évig,és hőzöngjön itt.

Ennyire futja időmből meg az energiámból,ha valaki nem tud várni ,keressen meg mást,van még rajtam kívül is sok jó asztalos, lehet választani.


  • 22


#1939153 Saját hifis cuccaimról készült képek

Írta: supravox on 2016 május 07 - 19:51

Végre összeállthifijó.JPG
  • 22


#1873909 Saját hifis cuccaimról készült képek

Írta: Hat Te on 2016 január 06 - 21:58

Hangfal, bejáratás alatt..

Csatolt képek:

  • 20160106-IMG_0039.jpg
  • 20160106-IMG_0040.jpg
  • 20160106-IMG_0045.jpg
  • 20160106-IMG_0051.jpg

  • 22


#1720188 Saját hifis cuccaimról készült képek

Írta: macipapa on 2015 január 19 - 17:50

a másod hegedűsök ...

Csatolt képek:

  • nh1.jpg

  • 22


#2050216 Saját hifis cuccaimról készült képek

Írta: dixie chicken on 2017 január 22 - 11:20

:) vasárnap d.e.pihizés...

Csatolt képek:

  • pihizés.jpg

  • 21


#1932800 Saját hifis cuccaimról készült képek

Írta: csövi on 2016 április 21 - 10:10

Valami ilyesmi lesz... Most jön majd a akusztika problémák orvoslása. ( család barát módon... ) P1150673.jpg


  • 21


#1537921 Tüű Károly - Hangfalak

Írta: Szalon on 2013 november 13 - 19:04

Számomra az egész történetben az a szomorú, hogy eddig kellett várni, a bili borulására.

Az elmúlt másfél évben egy kis közösség által "felépült" (gerillamarketing) a Tüű érzés (loudness, extra sok méllyel), amiről tenyérbe mászó és lekezelő stílussal kinyilatkoztatott dicshimnuszokat olvashattunk, hogy mennyi mindentől jobb, feljebb való, mint akármilyen 3x annyiba kerülő gyári doboz. Most lehetősége volt a nagyérdeműnek is meghallgatni és viszonyítási alap is volt bőven mellette.

Ugye mindenki emlékszik még az induló ingyen kapott, majd megwuduzott és reális 300.000Ft-ért árult dobozra! Arról is ment a vita, istenítés, de józan paraszti ésszel lehetett látni, hogy ez mekkora nagy lehúzás is valójában.

Botcsinálta kereskedő most is árul 1-2 Tüű dobozt, egyik a "fekete gyöngyszem" ami ugyanolyan hangszórókészlettel rendelkezik, mint a shown meghallgathatott monitor, összességben „kicsit” rosszabb hangzással és érdekes… kivitellel potom 330.000 Ft-ért!!! Annyiért (pl.: http://www.avx.hu/forum/index.php?/topic/56674-sonus-faber-signum-elad%C3%B3/page-2?hl=+sonus%20+faber ) már valós mérnöki fejlesztéssel készült, nemzetközileg is bizonyított, valóban kiváló hangsugárzót lehet venni! Ébresztő!


Egy kiállításon minden kiállító számára idegen a környezet, amit előre tudtak és ők választották a termet tudatosan! Innen 2 irányba lehet elindulni a rossz hang miértjének tisztázására. (sajnos egyik sem jó) Az egyik, hogy szakmailag nem alkalmasak egy adott helyzetből kihozni a legjobbat (mit legjobbat, egy átlagos is elég lenne sok esetben), azaz nem megfelelő készülékeket visznek nem megfelelően kiválasztott terembe, nem fordítanak kellő figyelmet a pozicionálásra, akusztikára... stb. Ez nem a szervező és nem a látogató hibája! A másik irány, hogy a kereskedő/gyártó tisztában van a saját készülékei kvalitásával, majd tudatosan egy rossz akusztikájú termet választ, ahol meg sem próbálnak jó hangot csinálni, majd miután negatív visszajelzések érkeznek, nem túl elegáns módon szabadkozni kezdenek és más okokat találnak a rossz szereplésre. (elsők között az akusztika és a látogatók szoktak felmerülni)

 

Egy kereskedőtől is jogosan elvárt lenne, hogy ne csak a bemutató termében tudjon jó hangot csinálni, hanem bárhol máshol! Mondjuk az én szobámban, vagy egy kiállítási szobában. Érdekes módon az idén elég sokaknak sikerült is. Szóval közel sem lehetetlen. Volt olyan hely (corg), ahol nagyságrendekkel jobb hangot lehetett hallani mindamellett, hogy ott az egész rendszer került annyiba kb, mint a Tüű doboz megszólaltatásához szükséges Néhai kábelek…

Magától a gyártótól talán még jogosabban elvárt lenne, hogy ismerje a saját alkotását, tisztába legyen a tudásával és az esetleges hiányosságaival is. Ezen túl, szakmai tudásának kapcsán is (hát azé’ csak nyomorult hangsugárzókat készít, nem kis pénzé’) elvárható lenne, hogy, ha más nem is, de legalább ő maga, helyesen tudja installálni a saját termékét, alkalmazkodva a környezethez. (amit igazából ő saját maga teremtett!) Ha ez sem megy, számomra, mint szakember, kissé hiteltelenné válik innentől kezdve.

 

Ott volt a kiállított doboz a shown, aminek a hangja finoman szólva is értékelhetetlen volt! Ezért, 800.000 Ft-ot (a kiállításon ezt mondták, bár nem a gyártó, szóval majd kijavít, ha nem ennyi lenne) kellene fizetnie, aki otthonába szeretné tudni. Tényleg szép doboz… Becsülöm és tisztelem a próbálkozásokat, szép hobby ez, de a vastagon fogó ceruza és a súlyos árcédulák mellé, talán először le is kellene tenni valamit az asztalra! Mondjuk első körben azt a levegőnek nézett kérdést kéne tisztázni, hogy van-e számla, garancia stb… a „termékhez”. Utána kicsit bővebb információt közzé tenni a technikai részről, nem balladai homályba kellene burkolni a hangsugárzókat. Azután lehet a hanggal is példálózni, de a hallottak alapján van még mit csiszolni rajta.

Persze most újra indul majd a gépezet, hogy de most aztán már tényleg le fogod fo…ni a bokádat a hangtól. Eddig is ez folyt a csapból is, ezután is biztos lesznek rá vevők. Én a kiállításon csak az ára és az annak fényében teljesített siralmas hang kapcsán tudtam volna lefo…ni a bokámat! Bár a teljesítménye még ahhoz is kevés volt… (vagy csak az ár volt szerény?)

 

Show előtt mindenhol harsogva ez ment: na majd ott megmutatjuk, lefo..od a bokádat… show után meg sunnyogva megy a közönségtalálkózás. A pofátlanságnak is van határa!

 

Lehetnek itt hangzatos mottók: „Nem szeretem a lírákat és legendákat, a hifis cuccaim minősége magukért beszél.” Lehet is álmodozni mindenről, de lassan ki kéne venni már a könyökünket a biliből!

 

220.000 Ft-ért árulni egy agyonwuduzott ATL 310 hangfalat…..

http://www.ebay.co.u...r-/180946333417

Mindezek után meg megy a túlárazott márkás cuccokról a fikázás… Akkor ezeket a merényleteket minek lehet nevezni?!

 

És ilyen emberek kapnak itt külön topikot a garázdálkodásra…


  • 21


#1967632 Saját hifis cuccaimról készült képek

Írta: Gulka on 2016 július 30 - 18:09

Régi lakás új köntösben. Egyelőre kicsit üresen. Jót tett a rendszernek, hogy kijött a nappaliba a hálóból. Nagyobb tér, új villamos hálózat. Imádom az egészet! Jól szól na.  ;)

Csatolt képek:

  • scroll_hu_img_20160730_183549.jpg

  • 20


#1718716 Saját hifis cuccaimról készült képek

Írta: BÓTAJÓZSEF on 2015 január 16 - 18:38

Régen töltöttem fel képet, így dobok fel kettőt a mostani állapotról.

 

Csatolt képek:

  • P1050846.jpg
  • P1050835.jpg

  • 20


#1612976 Heed Audio termékek

Írta: chord on 2014 április 29 - 19:52

Páran talán emlékeztek arra, hogy az Enigma vendégsége milyen nyomot és emlékeket hagyott nálam abban a 200 éves szobában; azt is tudjátok, hogy ennyi év hifizés után az ember kialakít egy saját ízlést, kicsit őszintébben fogalmazva az otthoni rendszer rabszolgái leszünk, lemezeinkkel körülbástyázva; finnyásan és nagyképűen vonogatjuk a vállunkat a többi, sokszor igen jó lánc előtt.

 

Az SBL visszakerült a helyére; tetszik még mindig, most főleg, mert kapott közben egy új gyári hangváltót;  az Enigma visszamaradt csillámpora viszont nyugtalanít; igazából azért, mert a fő kérdést feltette, vagyis milyen lehet egy full-Heed rendszer?, ahol a fejlesztések/kritikus meghallgatások nem úgy történtek, mint nálatok szinte mindenkinél, hogy a gyári kontrollánc gyakorlatilag ismeretlen, és innentől bolyongás a sötétben, és a jónak gondolt vezeték-csodákkal próbáltok világítani a labirintusban, hanem úgy, hogy a Heed szigorúan összetervezett, és az Enigma pont a ’dedikált lehallgató-berendezés’.

Lévén a Heed –nél típusváltás van, kellett várni egy kicsit, de összeállt egy Heed-rendszer nálam, egy pár napra, az új Thesis lánc, egy régi Heed DT futóművel, merthogy CD játszót fejleszteni, ma már a szóösszetétel sem használatos…

Élmények alant.

 

 

 

 

 

Na, végre megérkezett a Thesis szállítmány. Egy előfok, a tápja, két monoblokk, meg a DT.

Kezdjük ott, hogy pl. be kell pakolni egy kocsiba, aztán ki, fel kell emelni, hajolgatni, stb…

A Heed az ’fél rack’ méret, vagyis a készülékek/dobozok jól kézbe foghatók, nem kell egy Terminator vagy egy hidraulikus emelő a mozgatáshoz., emberközpontú a dolog; ezt fontos, látjuk majd később, mert végigkíséri az egész történetet.

A végfokok súlya még így is becsületes…

A kinézet pazar, egészen elegáns. A finoman átvilágított előlap a gyengém…

Hasonlít a Naim CB –re? – talán messziről, az Olive -re nem.

Ki/be kapcsolók hátul, az AC csati mellett; dróthívők finom sóhaja hallatszik, ’2×40cm drótot legalább nem kell belül cserélni’, mert nincs.J

Kezelőszervek – jól kézre áll minden, nem kell szemüveg/nőgyógyász szakvizsga a távhoz sem.

Trafók – sík süket csend, nem lehet hallani még a normál búgást sem. Semmikor. Itt a Naim az elég gáz…elég egy hajszárító a 10km –es körzetben…

A hangerőszabályozás – vessetek meg, én tekergetek rendesen, nekem ez fontos – egészen príma; a gain-skála, mintha nekem lenne tervezve. Kb 10ó –ig szép halk, aztán onnan komolyodik a dolog, 12ó –tól elkezdi rendesen tolni a kakaót, még a 2ó is helyzetbe kerül olykor; olyan, mintha egy dupla log lenne a potméter-karakterisztika.

A Naim itt egy kalap …, 10 ó –nál már ordít, a használhatatlanság határán billeg.

Az előfok a mai kornak megfelelően  jóval többet nyújt, olvassatok utána; pl. a DAC belül, tehát a DT kapásból rácsatlakozhat. Itt az opcionális külön külső tápja, ami bizonyos /fontos) dolgokat levesz a belső táp válláról. A rossz hírt kitaláltátok, igen, sajnos így nagyon sokkal jobb….szerintem a Zsolt hibája…J

Megmunkálás, csatik, egyebek, 10 pont.

 

post-28252-0-21957200-1394383470.jpg

 

Először az SBL –el hallgattam, hogy miért?, egyszerű, mert érdekelt az elektronikák hang-viszonya, meg sokan szerelmesek az aktuális dobozukba, jól teszik amúgy, meg sokfélék is vagyunk, mindenféle szobában lakunk, pl. ismerek olyat, aki a szimmetrikus jelvezetést a zeneiség halálának tartja; olyat is, aki egyenesen szereti, ha a dobozból jön a hang, meg olyat is, aki szerint 30 cm alatti membránok csak fürdőszobába valók ötödik rendszernek, vagyis az Enigma vagy az SBL nem lehet mindenki kedvence.

Az ellenfél, a Naim Olive rendszer, egy 85 kg –os hifitorony, ott minden más belül is, nagyon, viszont minden egymáshoz tervezve, mint a Heed –nél.

 

naim_syst_005_completa_www.kepfeltoltes.

 

Ja, meg a krumpli  drótok – itt, mint két tojás.

 

Elsőre: szinte nem lehet megkülönbözteti a hangot. Totál ugyanaz a tónus.

Ez egészen meghökkentő.

Mert van ez a különleges ’Olive ragyogás’, amiért én spec. odavagyok, amit manapság maga a Naim is csak az 500 –as horror-árú rendszereivel tud behozni; Julien Vereker zsenijének egy darabja, amit pedig nem az SBL csinál, az a jelenség, amikor pl. egy bonyolult szoprán énekhang teteje sok rendszeren ’behorpad’, vagy kiélesedik, az Olive –n pedig ilyenkor a hang tetejére ráül egy pici ragyogás, mint kicsi napsugarak, szépen kiegyengetik a komplikációt,  valahogy felfelé kinyílik egy titkos csatorna. Megvan. Sőt.

Aztán pár nap után kijönnek a különbségek, amelyek nem drasztikusak, de amelyekért az itt olvasók többsége már jó adag pénzt kipengetett….

A Heed szélesebb spektrumon zenél; a Naim középre koncentrál; mindkettő nagy lélegzettel indul, a Heed finomabban cseng le, a Naim ’PRaT’ –ol ezerrel, nincs vége a taktusnak, már ott a következő, hihetetlen attraktív, de talán hamis ez a sebesség; a Heed is gyors, de nem exhibicionista, mint a másik, teszi a dolgát, a harmóniára koncentrál meg a dallamra; emberközelibbnek tűnik; nagy hajtáskor is más a stratégia, a Naim lovasrohammal egybe-nyomul, kicsit sűrűbb, a Heed sok kis csapattal ugyanezt okosabban eléri; józan adagolással egyiket sem bírtam beklippeltetni, szóval lóerő az van.

Hogy nyugodtabb a Heed?, hát nem, inkább kissé egyenletesebb; sőt, nagyon enyhén levegősebb; a Naim csomópontokkal kápráztat, a Heed a homogén zeneiséggel. Közel egymáshoz a két hang.

A tónusazonosság – ha csak a két CD játszó különbözőségét nézzük – egészen különös, szinte lehetetlen.***

 

Aztán az Enigma végre összejött a házanépével, lett nagy öröm…

 

Ismét egy más hang, itt már totál más tónus, talán ez most a Heed igazán.

Hogy milyen? Semmi eddigihez nem hasonlít. Nekem a SE csöves hang ugrott be az elején, meg  az, amivel több, ill. kevesebb, meg az, hogy ez egy új hangvisszaadási szisztéma  Mert sima, finom és kiterjedt, de soha-nem-hallott gyorsasággal és basszus alappal. Más ez a hangsugárzási rendszer, elsőre szokatlan; hifis fülünk rögtön bele akar kötni valamibe, hogy megnyugodjunk, hogy Heed – pipa, megvolt, jó volt, de a mienk jobb…a hifis paraméterek mentén nem sikerül megfejteni a talányt, minden a helyén, közben belebambulunk a zenébe, elfelejtünk léptetni, ott ragadunk, majdnem már zenét hallgatunk…

Az alsó oktávok visszaadása nagyon más; a Naim is lemegy, de túl pergős, gyors, egybe-mélyek vannak, a dobozok környékén leginkább; a Heed szétosztja a szubtartományt, elszakad a doboztól teljesen, olykor a hangszerektől is egy kissé, ott járkál a szobában, finoman meghökkentő.

És nem ülnek rá a mélyek pl. egy tiszta tenor hangra – ez most nem dícséret; ebben a kategóriában ez alapvető/elvárható. Amúgy nagyon nem egyszerű megcsinálni,  tudom.

 

Tovább erőlködöm a kifejtéssel, mert más mégis ez a hang, nagyon nem Naim; de az élethűség-meghökkenés pontosan ugyanott mindkettőnél, a pengetősök és a női énekhangok meg a kórus,  viszont a zongora bal kéz meg a nagyzenekar csak ügyes illúzió, itt, mint két tojás megint, úgy tűnik, de aztán a különbségre lett egy elméletem, ami egyre igazabbnak tűnik, íme.

A Naim, ahogy a jel felbukkan a lyukakból/pitekből,  egyre jobban kiteljesedik, ügyes tervezéssel folyamatosan bővül, végül az SBL, mint egy gyorsító tölcsér, az arcunkba pumpálja, mint egy erős zuhany. Aki nem szereti, úgy mondaná, egy gőzborotva..

 

0003633901772_500X500.jpg

 

A Heed ugyanezt csinálja egy nagyobb merítéssel, szélesebb hálóval, de az Enigma jóval diszkrétebb; egy nagy víztároló, annyit adagol, hogy az emberi léptékkel harmóniába legyen; egy szökőkút, sok ággal, széles visszahulló vízfüggönnyel.

 

9_o_-temetes_KO.jpg

 

Vagyis az az érdekes helyzet alakul, hogy a Naim után túl sima a hang először, (a Naim után vajon melyik hang nem sima… :angry: ??) aztán belefülelve meg nagyobb a felbontás, minden ott van, csak figyelni kell.

A zongorán mégis a Heed nagyon jó. Többel jobb, mint a Naim a csembalón. (??? sad.gif)

A Heed a kórus tenor/basszus részén hallhatóan több tagot állít, minden finomabb, meghittebb, élőbb; a Naim szűkebb, a csomópontjai mentén egyszerűen zseniális, de szinte ugyanazt elhisszük a kettőnek, ugyanúgy. De másképp.

Ellentmondás?, hát persze, ez HiFi, ez itt szokásos.

 

Összegezve a fenti erősen homályos spekulációt.

Két kimondottan különleges/excentrikus rendszer, erősen érezhető belső horgonypontokkal. Mindkettőnél valaki leült komolyan gondolkodni, hogy csináljunk egy igazi jó hangot.

A Naim elsőre hallgatva: hifis fülünk riadóztat, hogy valami nem egészen stimmel, de lenyűgöző élethűség bizonyos területeken/mozzanatokon, amelyeket csomópontoknak neveztem, tetszik, nagyon.

A Heed elsőre hallgatva: hifis fülünk elégedett, az átlagosnál jobban, főleg a basszusok terén, de semmi ováció. Aztán kicsit figyelmesebben bemerülve, egészen elképesztő dolgok jönnek ki; élethűség, zeneiség, finomság, és akkora felbontás, hogy el sem hisszük.

Tetszik, nagyon.

Számos nagy rendszeren hiába figyelünk jobban, semmi ilyesmi nem történik; A Naim –nél sem; megkapjuk rögtön, amit akarunk/nem akarunk/amit tud a rendszer.

Más zenehallgatási filozófiára spekulál? Esetleg, hogy figyeljünk a zenére? Hogy ne a felszínt karcolgassuk? Hogy háttérként maradjon egy finom hang, ráfigyelve pedig ledöbbenjünk?

Nem tudom. Én valami ilyesmit sejtek.

 

Hogy mondta Örkény?

 

ad5b44fd3d5450f557f96c1d38b3c602.jpg?201

 

A címre mindig figyeljünk.

Thesis, vagyis  tézis. Egy audiofil összefoglalás. Egy intellektuális javaslat a zenehallgatásra

 

Telnek a napok, változik a hang, egyre jobban tetszik.

Ez a bemelegedés/járatás/összerezgés mese technikailag számomra egy közepes kamu; a naimiták erősen hiszik, közületek is sokan, én nem; a hang kb. ugyanaz; a befogadásunk, ami egy nagyon bonyolult rendszer maga, az változik inkább.

Vagyis, igen, jó a kérdés, hol az objektivitás?, meg a fentiek a Heed rendszerrel megállnak majd egy másik szobában egy másik zenehallgatónál is?

Egy választ érzek igaznak, Max Planck után szabadon

 

max-planck2.jpg

 

(amikor gyötörték a fizikusokat, hogy a fény akkor hullám-e vagy részecsketermészetű?),

 

hétfőn-szerdán-pénteken természetesen igen, mert minden fent leírt dolog teljesen objektív és úgy van/lesz mindenhol és mindenkinél és minden zenén, kedd-csütörtök-szombaton az egész egy maszlag, agyalgás és szigorúan csak nálam.

És vasárnap?

Vasárnap pihenünk, nincs hifizés… esetleg egy kis igazi zenehallgatás…egy kis privát ünnep…akár a Heed –el….szerintem arra kimondottan jó lesz..

 

 

 

***

Ez annyira nem normálisnak tűnt, hogy valami módszer-hibát sejtettem, a visszaépítésnél megismételtem az összehasonlítást, visszafelé, tehát Heed+Enigma   –  Heed+SBL -  Naim+SBL, az utolsó kettőnél hosszan időztem, az eredmény ugyanaz lett.

A csatlakozók különbözősége lehetetlenné tette azt, hogy melyik részegység melyikhez hasonlít, így csak a láncokról alakult vélemény.

Az SBL uniformizálna? Bizonyosan nem. Még a különféle saját Naim-részegység-cserék is nagy különbséget hoznak, pl. egy 250 – 135 ötszázszor ekkora differenciát csinál.

 

 

 

 


  • 20